گروه پارس

همایش بین‌المللی صنعت خودرو و اخبار تازه

۲۴ بهمن ۱۳۹۶

مهم‌ترین اخبار دنیای خودرو در این روزها در کشورمان حول پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو می‌گردد.

مدیرعامل رنوپارس از برنامه این شرکت برای توسعه همکاری با قطعه سازان ایرانی برای بهبود کیفیت و داخلی سازی بیشتر خبر داده است.
اسماعیلی اضافه کرد:

قطعه سازان ایرانی باید رقابت‌پذیری را ارتقا دهند، این کلید موفقیت در صنعت خودرو ایران است.

مدیرعامل رنوپارس با اشاره به زیرساخت‌های مهم در ایران گفت:

انرژی ارزان و نیروی انسانی ماهر ثروت است، اما برای رسیدن به رقابت‌پذیری باید پروسه‌ها تقویت شوند. مدیریت کیفیت و همچنین داخلی سازی عمیق بسیار مهم است.

او با بیان اینکه رنوپارس با برنامه‌های جامع حمایتی در کنار قطعه سازان قرار دارد گفت:

مسلماً ما نیز به‌عنوان خودروساز برای تولید خودروهای باکیفیت به حمایت قطعه سازان نیاز داریم.


پاسکال فلتن، مدیر منطقه‌ای رنو در ایران در سخنرانی پنجمین همایش صنعت خودرو ایران هم گفت:

برنامه داریم تا در آینده نزدیک پلتفرم جدید را برای تولید در ایران و صادرات از آن به کشور بیاوریم. اصول این پلتفرم‌ها در کنار داشتن ایمنی مناسب و آلایندگی پایین، قابلیت رقابت‌پذیری آن‌ها است. با آغاز برنامه جدید رنو در ایران، دانش تکنولوژی قابل‌توجهی تا سال ۲۰۲۰ به ایران می‌آید و از طرفی قرار است از این کشور قطعات، محصول کامل، مواد خام و دانش فنی به مناطق هدف رنو و ایران صادر شود. در حال حاضر فعالیت تیم رنو در ایران برای توسعه پیشرانه‌ها و گیربکس‌های جدید آغاز شده است.

به گفته مدیر منطقه‌ای رنو با عملیاتی شدن دور جدید همکاری‌های رنو در ایران، فرصت‌های شغلی حدوداً ده برابر خواهد شد. همچنین حجم کل سرمایه‌گذاری رنو در ایران به ۸۰۰ میلیون یورو می‌رسد.


مدیرعامل ایران‌خودرو در این همایش خواستار خصوصی‌سازی خودروسازی در ایران شد و خواست تا دولت در این مسیر مانع ایجاد نکند. هاشم یکه زارع گفت:

واقعیت آن است که برخی مسئولین می‌خواهد از صفر تا صد را یک شبه طی کنند و ناگهانی تصمیمات جدیدی می‌گیرند که با واقعیت فاصله دارد. این سطح از سختگیری به شکلی است که باعث شده تا بنز هم نتواند استانداردهای جدیدی ایران را پاس کند. شاید بهتر باشد برای پیشتازی در صنعت خودرو جهان، ابتدا خود را به بازار جهانی و بزرگان این صنعت نزدیک شویم و بعد به سمت برتری و پیشتازی حرکت کنیم.


قاسم جهرودی، مدیرعامل سایپا نیز قول خودکفایی حداقل ۵۰ درصدی در این شرکت را داد. به گفته جهرودی سایپا در هر سال از یک پلتفرم ایرانی رونمایی خواهد کرد. مدیرعامل سایپا همچنین خروج سایپا از خط تولید را در آینده نزدیک منتفی دانست. وی همچنین از معرفی یک خودروی مشترک با رنو با قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان خبر داد که طبیعتاً رنو کویید خواهد بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفت:

مجلس و کمیسیون صنایع در مقابل زورگویی‌ها و حتی درخواست‌های غیرمنطقی برخی از نمایندگان خواهد ایستاد و پشتیبان صنعت خودرو خواهد بود

عزیز اکبریان در ادامه افزود:

متأسفانه کیفیت محصولات داخلی و به دنبال آن قطعات تولید داخل مورد رضایت مردم کشور نیست و باید در راستای رشد کیفیت تلاش کنیم.

انجمن واردکنندگان خودرو در یک نامه به رئیس دیوان عدالت اداری، خواستار ابلاغ دستور قطعی برای تعیین تکلیف قیمت خودروهای وارداتی شد. در این نامه با انتقاد از نقش دولت مخصوصاً از ابتدای سال ۱۳۹۶ در برهم زدن نظم بازار و افزایش غیر قابل تصور قیمت خودروها و رفتارهای خلاف منافع مصرف‌کنندگان، خواستار تعیین تکلیف قطعی موضوع برای رهایی از رکود جاری و بلاتکلیفی واردکنندگان و مصرف‌کنندگان شده است.


در همین حال همچنان دولتی‌ها ساز مخالف را کوک کرده و از دستور دیوان عدالت اداری ابراز بی‌خبری می‌نمایند. دولت در طرح جدید خود می‌خواهد تعرفه‌ای را که تا ده برابر افزایش داده بود به میزان ۲۰ درصد برای خودروهای هیبریدی کاهش دهد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد دستور توقف افزایش تعرفه خودروها لازم‌الاجراست و دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تعرفه واردات خودرو مصوب دی ماه هیئت دولت به دفتر حقوقی هیئت دولت ابلاغ شده است و اگر به دستور دیوان عدالت اداری عمل نکنند مستنکف محسوب می‌شوند.

در حاشیه این همایش نیز از نسخه پلاگین هیبریدی دنا پلاس نیز رونمایی شد. این مدل دنا مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر است که در مجموع توان پیشرانه را در حالت ترکیبی به ۲۰۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر می‌رساند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس اتوماتیک استفاده شده است. دنا پلاس هیبریدی قادر است تا با تکیه بر نیروی ذخیره شده در باتری‌ها مسافت ۹۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی نماید. قیمت این نسخه از دنا بیش از ۷۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

دنا پلاس پلاگین هیبریدی
نسخه پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر نیز بالاخره به خیابان‌های ما پای گذاشت. این مدل اوتلندر یکی از دلایل استقبال بالا از آن در اروپا و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی جهان محسوب می‌شود. اوتلندر پلاگین هیبریدی با قیمت ۳۱۷ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی
ورود اینفینیتی به بازار ایران نیز خبر آخر ماست. برند لوکس زیرشاخه نیسان می‌تواند به بازار خودروهای پریمیوم کشور تنوعی تازه ببخشد. یکی از واردکنندگان معروف کشور به تازگی، مذاکراتی برای کسب مجوزهای نمایندگی رسمی اینفینیتی را در ایران آغاز نموده است. احتمال می‌رود اینفینیتی با مدل QX30 ورود خود را به بازار ایران جشن بگیرد. مدلی که با اشتراکات زیادی با مرسدس GLA تولید می‌شود و احتمالاً قیمتی در بازه زیر ۴۰۰ میلیون خواهد داشت.

2017 Infiniti QX30