گروه پارس

جزئیات کامل جدیدترین محصول پورشه: میشن E

۱۰ دی ۱۳۹۶

به تازگی اطلاعات بیشتری از خودروی مورد انتظار پورشه میشن E منتشر شده زیرا ژرمن‌ها توانسته‌اند دسترسی ویژه‌ای به یکی از اعضای رده‌بالای این کمپانی داشته باشد.

پورشه میشن ای
Georg Kacher که در مجله اتومبیل فعالیت می‌کند چهارمین فرد در جهان است که توانسته پروتوتایپ سفید میشن E را براند و بدین ترتیب توانسته به جزئیات زیادی از این محصول پورشه دست یابد.

پورشه میشن ای
پورشه میشن E کوچک‌تر از پانامرا خواهد بود اما این برند تلاش دارد همان میزان فضای کابین را ارائه کند. استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث ایجاد فضای زیادی می‌شود اما پورشه یک‌قدم فراتر رفته و طراحی مخصوصی را در بخش عقب پیاده کرده تا سرنشینان این بخش آسایش فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

پورشه میشن ای
مدیر پروژه پورشه می‌گوید:

نسخه تولیدی این خودرو اساساً در کلاس C سدان قرار داشته اما کابینی با ابعاد یک خودروی کلاس D دارد. از نظر بصری این خودرو ترکیبی از ابعاد ۹۱۱ با ابعاد تازه‌ای بوده و فضای کابین این خودرو علیرغم اینکه بسیار جمع و جورتر از پانامراست اما بسیار خوب از کار درآمده است.

هدف دیگر میشن E ایجاد احساسی شبیه یک پورشه کامل در جاده است. این خودروساز تلاشی سخت داشته محصول الکتریکی چهار درب جدیدش یک خودروی کاملاً پرفورمنس باشد. بدین ترتیب شاهد فرمان تیز و چسبندگی زیادی خواهیم بود اما پورشه کار را همین‌جا تمام نکرده زیرا روی مقاومت باتری‌ها و پیشرانه‌ها در برابر گرما نیز کار کرده است. استفاده از سیستم خنک کننده پیچیده‌ای که پرفورمنس پایدار و تکرارپذیر را تضمین می‌کند باعث شده این خودرو شبیه هیچ‌یک از نمونه‌های دیگر بازار نباشد.

پورشه سه نسخه متفاوت از میشن E را با قوای متفاوت تولید خواهد کرد. نسخه پایه دارای قدرت ۴۰۲ اسبی بوده درحالی‌که مدل میانی خروجی ۵۳۶ اسبی داشته و نهایتاً به مدل پرچم‌دار ۶۷۰ اسب بخاری می‌رسیم. هر سه مدل دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهند بود. شاید پورشه نسخه ارزان‌تر دیفرانسیل عقب را نیز بعدها تولید کند.

پورشه میشن ای
پیشرانه الکتریکی جلویی قدرت ۲۱۵ اسبی داشته که در فواصل کوتاه می‌تواند گشتاور بیشتری را تولید نمایند؛ اما پیشرانه عقبی دارای دو نسخه متفاوت خواهد بود. مدل پایه دارای قدرت ۳۲۲ اسبی بوده درحالی‌که مدل پرفورمنس خروجی ۴۲۹ اسبی نشان می‌دهد. یک گیربکس ۲ سرعته نیز برای تعویض‌های تخت گاز ارائه خواهد شد. همچنین دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی در دسترس خواهد بود.

پورشه میشن ای
انتظار می‌رود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو حول و حوش ۳ ثانیه باشد و سقف سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شود. هدف پورشه در دنیای واقعی محدوده حرکتی ۴۸۰ کیلومتری است اما موضوع مهم‌تر اینکه می‌خواهد میشن E در ۲۰ دقیقه یا کمتر شارژ ۸۰ درصدی باتری را به دست آورد. برای انجام چنین کاری سلول‌های باتری قادر خواهند بود با ظرفیت ۸۰۰ یا ۴۰۰ ولتی شارژ شوند.


بهای این خودرو بین کاین و پانامرا خواهد بود بنابراین باید انتظار برچسب قیمتی ۷۵ تا ۸۰ هزار دلاری را داشته باشیم. بدین ترتیب میشن E در سال ۲۰۱۹ به‌طور مستقیم به جنگ تسلا مدل S خواهد رفت.