گروه پارس

اعلام فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا

۸ آذر ۱۳۹۶

فینالیست های خودروی سال 2018 اروپا

امسال هم مثل سال‌های گذشته فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا اعلام شده‌اند. برای کسب عنوان خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا خودروهای آلفارومئو استلویو، آئودی A8، ب‌ام‌و سری ۵، سیتروئن C3 ایرکراس، کیا استینگر، سئات ایبیزا و ولوو XC40 با یکدیگر به نبرد خواهند پرداخت. این هفت فینالیست از بین لیستی طولانی شامل ۳۷ خودروی جدید انتخاب شده‌اند که همهٔ آن‌ها یا طی مدت سپری شده از سال جاری به بازار عرضه شده‌اند یا تا پایان سال ۲۰۱۷ در حداقل پنج بازار اروپایی عرضه خواهند شد. فینالیست‌ها در آزمون‌های مختلفی خود را اثبات کرده‌اند. حال طی ماه‌های آینده هیئت‌داورانی متشکل از ۶۰ عضو از ۲۳ کشور مختلف از بین این هفت فینالیست، برنده را به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا انتخاب خواهند کرد که در تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۸ در آستانهٔ نمایشگاه ژنو اعلام خواهد شد. در ادامه نیز به فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا نگاه کوتاهی داشته‌ایم.

آلفارومئو استلویو

آلفارومئو استلویو

سال گذشته در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس آلفارومئو نخستین کراس‌اوور خود را با نام استلویو رونمایی کرد. این خودرو که از طراحی آشنایی برخوردار است، در نسخهٔ بالا رده یعنی مدل کوادروفولیو به یک پیشرانهٔ ۲٫۹ لیتری V6 توئین توربو با ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

آئودی A8

آئودی A8 جدید

سدان پرچم‌دار آئودی A8 امسال به نسل چهارم خود رسیده است. این خودرو که در طراحی بیرونی از کانسپت پرولوگ الهام گرفته است، به‌طور مستقیم مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ را به چالش می‌کشد؛ اما با وجود طراحی ظاهری تکاملی نسل جدید A8، این خودرو در کابین و همین‌طور زیر پوست خود کاملاً جدید است. این سدان لوکس همچنین نخستین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود؛ که به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح ۳ مجهز شده است.

ب‌ام‌و سری ۵

ب ام و سری 5 جدید

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ که روی پلت‌فرم CLAR ساخته شده، در بررسی‌های مختلف خود را خودرویی ارزشمند نشان داده است و حالا می‌خواهد جایزهٔ خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا را هم به افتخارات خود اضافه کند. وزن سری ۵ جدید نسبت به نسل قبلی کاهش یافته و پیشرانه‌های جدیدی هم برای آن در نظر گرفته شده است. این خودرو حتی به تکنولوژی رانندگی خودکار هم مجهز است که به راننده اجازه می‌دهد در پشت فرمان به‌راحتی بخوابد.

سیتروئن C3 ایرکراس

سیتروئن C3 ایرکراس

پاسخ سیتروئن به نیسان جوک، رنو کپچر، اوپل موکا، فورد اکواسپرت و… تابستان امسال با نام C3 ایرکراس رونمایی شد. این خودرو برخلاف نسل قبلی خود که یک ام‌پی‌وی بود، استایل کراس‌اوور مانندی دارد و با گزینه‌های شخصی‌سازی متعدد می‌خواهد جوانان را به‌سوی خود جذب کند.

کیا استینگر

;dh hsjdk'v

کیا استینگر با طراحی جذاب و پلت‌فرم دیفرانسیل عقب می‌خواهد در برابر ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه و آئودی A5 اسپرت‌بک عرض‌اندام کند. این در حالی است که سدان کوپهٔ کره‌ای‌ها ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر از A5 اسپرت‌بک بوده و ۱۱,۲۰۰ دلار هم قیمت کمتری از سری ۴ گرن کوپه دارد.

سئات ایبیزا

smhj hdfdch

نسل پنجم سئات ایبیزا با استفاده از پلت‌فرم MQB A0 فولکس‌واگن و استایلی الهام‌گرفته از مدل لئون، به رقیب قدرتمندی برای خودروهایی چون رنو کلیو، اوپل کورسا، فورد فی‌یستا و پژو ۲۰۸ تبدیل شده است. این خودرو اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد و نسخهٔ بالا ردهٔ آن از ویژگی‌های فراوانی همچون طیفی از سیستم‌های کمک‌راننده بهره‌مند است.

ولوو XC40

ولوو XC40

XC40 کوچک‌ترین کراس‌اوور ولوو است که در جایگاهی پایین‌تر از مدل‌های XC90 و XC60 قرار می‌گیرد. این خودرو از طراحی اسپرت و آشنایی سود می‌برد که از دو برادر بزرگ‌ترش الهام گرفته است. XC40 بر روی پلت‌فرم جدید ولوو بنام CMA ساخته شده که به‌تازگی با همکاری جیلی توسعه پیدا کرده است. تولید این کراس‌اوور سوئدی طی ماه جاری در بلژیک آغاز شده و نخستین نمونه‌های آن سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع: CarScoops