گروه پارس

توسعه اینترنت و رشد سالانه ۶۰ درصدی خرید آنلاین در ایران

۲۸ شهریور ۱۳۹۵

این روز ها اینترنت در کشورمان دوران پر تحولی را سپری می کند. بسیاری از زیرساخت های سخت افزاری ارائه ی اینترنت و خدمات مبتنی بر آن دستخوش پیشرفت های بزرگی شده اند و سرعت و کیفیت این خدمات نیز جهش های خوبی را تجربه کرده اند.

آمار های ۱۰ ماه گذشته نشان می دهند نفوذ اینترنت در ایران به ۸۲.۱۲ درصد رسیده و حتی در برخی شهر ها بیشتر از ۱۰۰ درصد است. راه اندازی فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات نیز، از جمله بزرگ ترین تحولات چند وقت اخیر بوده که سرعت و کیفیت اینترنت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است.

امروز حداقل ۱۹ میلیون ایرانی از طریق تلفن همراه از اینترنت استفاده می کنند. شهروندان ۶۰۰ شهر به اینترنت ۳G و ۲۰۰ شهر به اینترنت ۴G دسترسی دارند و نرخ نفوذ تلفن همراه در ایران حتی تا ۹۴.۴۶ درصد ذکر شده است. این میزان رشد و توسعه ی اینترنت و وسایل ارتباطی، به طور حتم زمینه را برای توسعه ی هرچه بیشتر تجارت الکترونیک فراهم می سازد.

در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار فروشگاه اینترنتی در تهران فعالیت دارند و تنها در سال ۲۰۱۵، ارزش فعالیت های تجاری این فروشگاه ها از رقم ۱۷.۴ میلیارد دلار گذشته است. این رقم در حالی به دست آمده است که به نظر می رسد اکثر جمعیت ایران هنوز اعتماد لازم را به خرید آنلاین پیدا نکرده و به این کار متقاعد نشده اند. با این وجود، برآورد ها نشان می دهند خرید ایرانیان از فروشگاه های اینترنتی سالانه به طور متوسط ۶۰ درصد افزایش می یابد.

ایجاد فرهنگ اعتماد و خرید آنلاین در بین شهروندان، نظارت مداوم بر فعالیت فروشگاه های اینترنتی، بالا بردن آگاهی شهروندان نسبت به مسائل امنیتی و لزوم توجه به آنها هنگام خرید از اینترنت و توجه فروشگاه های شناخته شده ی تجارت الکترونیک به کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می دهند، همگی از جمله مواردی هستند که به رشد این آمار ها کمک شایانی خواهند کرد.

The post توسعه اینترنت و رشد سالانه ۶۰ درصدی خرید آنلاین در ایران appeared first on دیجیاتو.

نوشته توسعه اینترنت و رشد سالانه ۶۰ درصدی خرید آنلاین در ایران اولین بار در دانلود آهنگ جدید – ایسر فناوری پدیدار شد.