گروه پارس

اگر به تازگی طلاق گرفته اید این مطلب را بخوانید

۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش میگنا به نقل از روزنامه سپید، مقاله‌ها و پژوهش‌های زیادی در مورد این‌که نویسندگی چطور به شما کمک می‌کنند تا از نظر روانشناسی حال بهتری داشته باشید؛ وجود دارد. اما تعدادی از مطالعات نتایج متفاوتی داشته‌اند. یکی از این مقالات که اخیرا در ژورنال Psychosomatic Medicine به چاپ رسیده نشان می‌دهد یادداشت‌های روزانه باعث می‌شود بعد از اتفاقی مثل طلاق قلب سالم‌تری داشته باشید. درعین‌حال ممکن است تا مدت‌ها احساس شکست و غمگینی شما ادامه پیدا کند.چند سال پیش محققان دریافتند نوشتن یادداشت‌های روزانه حال مردم را بعد از جدایی بهتر می‌کند. این مقاله اشاره می‌کند اگر کسانی که معمولا خود را ملامت می‌کنند و مستعد احساس گناه هستند؛ یادداشت روزانه (در هر موردی) حال آن‌ها را بدتر می‌کند. این پژوهش داده‌ها را بار دیگر بررسی و تحلیل کرد. این بار به‌جای بررسی سلامت روان، بر سلامت جسمی و به‌ویژه قلب تمرکز کرد. محققان دانشگاه آریزونا ۱۰۹ نفر که تنها چند ماه پیش جدایی عاطفی یا طلاق گرفته بودند را بررسی کردند. این افراد سه دسته بودند. یک گروه جزئیات اتفاقات روزشان را می‌نوشتند بدون اینکه در مورد احساساتشان چیزی به میان بیاید. گروه دوم در مورد افکار و احساساتشان درباره رابطه و جدایی‌شان می‌نوشتند. گروه سوم هم در مورد طلاقشان می‌نوشتند با این تفاوت که آن را شبیه یک داستان روایت می‌کردند. (به نوع نگارش گروه دوم و سوم expressive writing یا نوشتن روایتی گفته می‌شود.) هرکس باید ۲۰ دقیقه در روز برای سه روز متوالی می‌نوشتند. پژوهشگران از تمام شرکت‌کنندگان قبل از شروع کار، بعد از آن و ۸ ماه بعد از این کار تست سلامت روان و آزمایشات فیزیولوژیکی گرفتند. بررسی‌های روان‌شناختی نشان داد در هردو نوع expressive writing که افراد در مورد جدایی نوشته بودند؛ بهبودی کمتری داشتند. درواقع کسانی که نوشتن برای آن‌ها تنها راه برون‌ریزی هیجانات و خاطرات بد بود نمی‌توانستند به‌راحتی دیگران به حال و هوای طبیعی برگردند. اما مطالعه بعدی نشان داد کسانی که در مورد داستان طلاقشان نوشته بودند ضربان قلب پایین‌تر و نوسان ضربان قلب بالاتری داشتند. هر دو فاکتور نشان‌دهنده سلامت بالاتر هستند. البته انتقادی که به این پژوهش وارد می‌شود این است که شرکت‌کنندگان تنها مدت کوتاهی را مشغول نوشتن بوده‌اند. چیزی که در این یافته‌ها جالب بود این است که افراد با این‌که حال روحی‌شان خوب نبود قلبشان بهتر کار می‌کرد. داستان جدایی و شکست عاطفی‌تان را بنویسید. خلق این داستان به شما کمک می‌کند برای یک اتفاق دردناک معنا پیدا کنید. روانشناسان اجتماعی بارها نشان داده‌اند که روایت‌های زندگی مهم هستند و ساختن یک روایت و داستان می‌تواند تاثیر مهمی بر ما داشته باشد. مطالعه‌ای نشان داده که نوشتن روایتی از نوشتن ساده و لیست وار افکارمان بیشتر به ما کمک می‌کند. پژوهشگران در تحقیق دیگری ۵۰ نفر را که در مورد نقاط قوتشان می‌نوشتند بررسی کردند. این افراد بعد از نوشتن اعتمادبه‌نفس بیشتری داشتند و نقاط قوتشان را بیشتر باور داشتند. بنابراین؛ اگر شما هم به دنبال راهی هستید که با اتفاقات بد زندگی‌تان کنار بیایید نوشتن یادداشت‌های روزانه را شروع کنید. ارزشش را دارد.   اگر به تازگی طلاق گرفته اید این مطلب را بخوانید

افسردگی منجر به سرطان می شود؟

۴ خرداد ۱۳۹۶
برای همه اتفاق می افتد که دچار افسردگی موقتی شوند. این حالت روحی باید تحت درمان قرار گرفته و برطرف شود. نمی توان از نظر دور داشت که افسردگی می تواند شرایط نامساعد روحی را برای فرد فراهم کند و وی را به سمت مصرف مواد آسیب رسان مانند دخانیات، الکل و حتی مواد مخدر بکشاند که بی تردید به سلامتی صدمات زیادی وارد می کنند. اما افسردگی تبعات دیگری نیز دارد. نتایج آخرین بررسی ها نشان می دهد افرادی که دچار علائم افسردگی به مدت طولانی هستند، بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از سرطان قرار می گیرند. رابطه بین افسردگی و ابتلا به سرطان افسردگی نتیجه واکنش های متقابل سختی ها و گرفتاری های متعدد بوده و عوامل اجتماعی، روانی و بیولوژیکی را در بردارد. این بیماری می تواند در هر مقطعی از زندگی بروز کند. تکرار و عدم درمان وضعیت افسردگی می تواند خطر بروز مشکلات دیگری که برای سلامتی خطرناک هستند را رقم بزند. یکی از این مشکلات سرطان می باشد. تشریح ارتباط بین افسردگی و سرطان بررسی های متعدد ارتباط بین افسردگی و احتمال ابتلا به یکی از انواع تومورها را روشن ساخته است. محققان در انگلستان روی بیش از 160 هزار فرد بزرگسال بررسی هایی انجام دادند. این تعداد شامل افرادی بودند که به طور مرتب از افسردگی رنج می بردند و مستعد مرگ و میر ناشی از سرطان پانکراس (لوزالمعده)، پروستات یا کولون (روده بزرگ) بودند. محققان معتقدند که ارتباط بین تومورها و افسردگی از اختلالات هورمونی مربوط به افسردگی ناشی می شود که باعث تولید میزان زیادی کورتیزول می شود با وجود اینکه نمی توان به طور مطلق ارتباط مستقیم بین این دو را تایید کرد، اما محققان به این نتیجه رسیدند که ابتلا به افسردگی در بروز سرطان بی نتیجه نیست، چون ارتباط بین سلامت جسمی و روحی بارها و بارها به اثبات رسیده است. علاوه بر این، محققان معتقدند که ارتباط زیادی بین علائم افسردگی و اضطراب و بروز بیماری های قلبی وجود دارد. اختلالات هورمونی عامل بروز مشکل محققان بر این عقیده هستند که ارتباط بین تومورها و افسردگی از اختلالات هورمونی مربوط به افسردگی ناشی می شود که باعث تولید میزان زیادی کورتیزول می شود. علاوه بر این در حالت افسردگی، ساز و کارهای طبیعی احیای DNA به هم می ریزد و این مسئله دفاع و مقاومت بدن در برابر سرطان را ضعیف می کند. یکی از علل مهم بروز این مشکل به مسائلی مانند میل به مصرف الکل، دخانیات و ابتلا به چاقی مفرط در بین افراد افسرده مربوط می شود. حتما می دانید که این سه عامل جزو عوامل آشکار و مهم در ابتلا به سرطان محسوب می شوند. استرس فیزیولوژیک و افسردگی همه افراد زمانی که در معرض فشارهای روحی روانی، جسمی یا عاطفی قرار می گیرند، به استرس فیزیولوژیکی مبتلا می شوند. بدون شک داشتن میزان کمی از استرس فیزیولوژیکی در برخی موارد طبیعی بوده و به ضرر بدن نیست. اما با این حال داشتن میزان بالایی استرس که به صورت طولانی مدت یا مکرر ادامه داشته باشد، می تواند عوارض جدی و سختی برای سلامت روحی و جسمی ایجاد کند. زمانی که این شرایط ایجاد می شود بدن به اجبار با تولید کورتیزول زیاد واکنش نشان می دهد. این هورمون باعث افزایش فشار خون و افزایش ضربان قلب شده و میزان تجمع قند خون را نیز بالا می برد. با وجود اینکه این تغییرات بدنی، انرژی بیشتری برای مقابله با استرس تولید می کند، اما خطراتی برای سلامتی نیز ایجاد می شود که در طولانی مدت بدن را با مشکلات جدی روبرو می کند. بیماری ها و مشکلاتی که از استرس منشا می گیرند محققان به این نتیجه رسیده اند که استرس مزمن یعنی استرس طولانی مدت و زیاد می تواند منشا بروز مشکلات گوارشی و کلیوی شده و مشکلاتی در باروری و دستگاه دفاعی بدن ایجاد کند. در نتیجه افرادی که دچار استرس مزمن هستند، بیش از دیگران در برابر بیماری های رایج آسیب پذیر می شوند. این افراد بیشتر در معرض مشکلاتی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا، سردرد، اختلالات خواب و غیره قرار می گیرند. کنترل استرس و تشخیص سرطان افرادی که تحت درمان تومور هستند، باید روش های کنترل استرس فیزیولوژیکی و همچنین افسردگی را بیاموزند. این افراد باید از حمایت عاطفی و اجتماعی برخوردار شوند تا میزان استرس و همچنین اثرات افسردگی و دیگر علائم مربوط به بیماری در آنها کاهش پیدا کند. اگر در بین اطرافیان خود کسانی هستند که به این بیماری مبتلا شده اند، بدانید که این افراد آسیب پذیر و حساس می شوند. بنابراین لازم است تلاش خود را در جهت یاری رساندن همه جانبه به آنها به کار بگیرید. روش های کنترل افسردگی و استرس افسردگی و استرس حتی اگر در فاصله کوتاه فرد را دچار سرطان نکند، بدون شک صدمات جبران ناپذیری به سلامتی وی خواهد زد. بنابراین همه ما باید روش های مختلفی را برای کنترل استرس و افسردگی خود به کار بگیریم. در بین تمام روش های موجود انجام ورزش یوگا و تکنیک های دیگر ایجاد آرامش بسیار مهم است. نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد افراد با ایمان راحت تر با بیماری ها کنار می آیند و بهتر می توانند درد را تحمل کنند. در نتیجه اثربخشی داروها در آنها نیز بیشتر است. حفظ ایمان و دعا نیز از روش های مهم و بسیار موثر در کنترل افسردگی و استرس است. توصیه می کنیم قبل از ابتلا به بیماری های خطرناک و مزمن، ورزش و فعالیت های بدنی مناسب را در زندگی روزمره خود بگنجانید. حتما تغذیه سالمی داشته باشید و هر شب به میزان کافی یعنی حدود 7 تا 8 ساعت بخوابید. تمام این موارد در کنترل استرس موثر بوده و شما را از افسردگی و عوارض جدی آن دور می کنند. بدانید که سرطان لاعلاج نیست، اما بدون شک یکی از بیماری های دردناک و پرهزینه است. بنابراین تمام تلاش تان را برای پیشگیری از ابتلا به آن به کار بگیرید.   تبیـان افسردگی منجر به سرطان می شود؟

الهاجری: با شرایط سختی در تهران مواجه بودیم/ العین در امارات صعود می‌کند

۴ خرداد ۱۳۹۶
وبسایت رسمی برنامه نود - مدیر باشگاه العین امارات از اعتماد کامل به بازیکنان تیمش در بازی برگشت با استقلال تهران جهت صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.